Aanmelding hulpouders en wasouders

Beste hulpouders,

 

Wat super fijn dat jullie komen helpen bij onze eindvoorstelling! Sommigen van jullie helpen al jaren en voor anderen is het compleet iets nieuws. Het leek mij handig om wat extra handvaten te geven om komend weekend soepel te laten verlopen. Hieronder een (te uitgebreide maar belangrijke) opsomming hiervan:

 

- Willen jullie graag minimaal 10 minuten voor de aankomstijd van de groep aanwezig zijn. Zo kan je de leerlingen die worden afgezet opvangen en naar de juiste kleedkamer brengen. Er mogen geen andere ouders mee naar achter. Jullie naam is doorgegeven als hulpouder. Alle tijden staan op de website. 
- Als je groep (bijna) compleet is mogen de leerlingen omkleden, misschien even naar de wc vooraf? De kleding staat in tassen in het omkleedlokaal. Sluit met de docent mogelijk in de laatste les voor de voorstelling kort wat er verwacht wordt van het kostuum. Over het algemeen moet de groep uniform zijn dus als er balletschoentjes aan moeten dan heeft iedereen die aan etc.
- Zorg dat de leerlingen geen horloges, sierraden, armbandjes en kettingen om hebben. Kleine oorknopjes mogen wel maar hangertjes niet. 
- Sluit met de hulpouders bij de schmink en haren kort hoe laat jullie kunnen langsgaan bij hen zodat er wat make-up opgedaan wordt en de haren gecontroleerd worden. Houd de tijd goed in de gaten hoe laat jullie op toneel worden verwacht. Je moet voor je het toneel op gaat al langs dit punt geweest zijn!
- Als de hele groep klaar is mag je met de groep in stilte in de zaal gaan zitten. Houd de groep bij elkaar en laat ze niet verspreid in de zaal zitten en over de stoelen klimmen. Zodra je aan de beurt bent op toneel roept de docent je vanuit de zaal.
-Zodra ze hun doorloop op toneel doen mag je als ouder in de zaal blijven zitten en evt filmen zonder lampje of flits. 
- Als de groep klaar is kunnen ze óf weer in de zaal kijken naar alle andere dansen of naar hun kleedkamer om iets voor zichzelf te doen. Mocht je met z'n tweeën zijn dan liefst even opsplitsen zodat er bij beide groepen begeleiding is.
- Ik neem een tas met spelletjes mee van huis. Ook leuk dus als je samen een spelletje speelt. Graag hier voorzichtig mee omgaan en niet de leerlingen zelf ermee op pad laten gaan ;) 
- Als ze iets willen eten of drinken dan kan dat maar niet in kostuum dus dan even een vestje of iets erover aan trekken. Onze ervaring is dat er ontzettend veel snoep wordt meegegeven met het bijbehorende resultaat... We zullen hier nog een berichtje over sturen maar mocht je zien dat er buitensporig veel gesnoept en gestuiterd wordt dan mag je leerlingen hier zeker op aanspreken. 
- Het kan zijn dan er leerlingen meer dansen hebben en dus meerdere kostuums. Soms vraagt dit om een snelle omkleedpartij. Het is dan handig om de leerlingen hierbij te helpen door de kleding voor de voorstelling klaar te leggen op zijtoneel. Ze weten zelf als dit het geval is. 
- Leerlingen mogen niet naar buiten zonder begeleiding. Als er een groepje is die even een luchtje willen scheppen dan alleen met begeleiding. 
- We vragen jullie om zo lang mogelijk bij het groepje te blijven tot net voor de voorstelling. Zorg dat iedereen nog even plast voor de voorstelling begint. Zodra jullie in de zaal gaan zitten nemen docenten en andere betrokkenen het over maar dan is er geen 1 op 1 begeleiding op de groep. 
- Na de voorstelling is er een finale waarbij ik de voorstelling eindig. Op dat moment zullen we jullie ook vragen om naar voren te komen ofwel vanuit het publiek of vanaf achter. 
- Willen jullie daarna nog even mee naar achter om te helpen omkleden, kostuums per groep terug in de juiste tassen, lokaal netjes achterlaten en zorgen dat de wasmoeder de tas met kleding krijgt?!

 

Als ik het zo opschrijf lijkt het bijna een hoge functie omschrijving maar het is natuurlijk fijn om op voorhand een beetje te weten hoe het op achtertoneel loopt en draait. Hieronder nog de informatie zoals iedereen die op de website heeft kunnen lezen. 

 

Mocht je vragen hebben over de kostuums, haren etc dan verwijs ik je naar de betreffende docent. Vragen over de organisatie kunnen vooraf aan mij gesteld worden en op de dag zelf is Kim van den Boom aanspreekpunt. Zij zit bij de ingang/aanmeldingspunt. 

Algemene Informatie voor de dansers/ouders:

  • Zorg dat je je op tijd meldt bij Het Musiater Zevenaar
  • Neem voldoende eten en drinken mee
  • Neem geen waardevolle spullen mee
  • Indien je wel waardevolle spullen bij je heb geef deze af aan je begeleider
  • Zorg dat je je haar volgens afspraak thuis al verzorgd hebt
  • Neem ook de afgesproken (onder)kleding en schoenen of sokken mee
  • Ruim je kleding netjes op na het omkleden in kostuum
  • Doe een t-shirt of i.d. aan over je kostuum als je iets gaat eten
  • Gedraag je rustig
  • Op toneel en in de zaal mag niet gesproken worden, luister wel goed naar de technici
  • Als danser mag je nooit in kostuum tussen het publiek
  • Het is absoluut verboden om het gebouw te verlaten zonder toestemming van Mischa
  • Laat vooral heel veel energie zien tijdens het dansen
  • Na de voorstelling eerst omkleden, je kostuum opgevouwen zoals afgesproken aan je begeleider geven en daarna pas naar je ouders die op de paarse vloer wachten
  • Veel plezier allemaal!

 

Let op! De overzichten van de generale repetities worden vaker bijgewerkt of veranderd. Het is aanbevolen om ze regelmatig te raadplegen. Vergeet dan niet om de pagina te verversen(refresh).

 

Taken hulpouders:

• In overleg met de docent graag de laatste dansles aanwezig om mee te kijken hoe de kostuums gedragen moeten worden

• Graag 15 minuten voor de aankomsttijd van de betreffende groep aanwezig zijn bij Het Musiater in Zevenaar 

• Bij het aanmelden bij de artiesteningang van Het Musiater kunt u de kostuums ophalen

• Zorgen dat alle kinderen de juiste kostuums aan krijgen

• Zorgen dat de kleedkamer netjes is en de kleding/spullen opgeruimd zijn

• De groep gedurende de dag bij elkaar houden, zowel bij het schmink/haar lokaal als bij het kijken naar de generale repetitie

• Het is de bedoeling dat jullie je groep begeleiden tot 15 minuten voor aanvang van de voorstelling. Dan neemt een van de oudere leerlingen of begeleiders de groep over. Indien u een kaartje heeft kunt u dan plaats nemen in de zaal.

• Tijdens het applaus van de laatste dans mag u de zaal verlaten, een boeket bloemen ophalen en naar het zijtoneel gaan voor de finale buiging

• Na de voorstelling graag weer bij je groep aansluiten om de kostuums weer terug in de tassen te zetten en de kleedkamer netjes achter te laten.









Wasouder